Google Analytics

kedd, május 06, 2008

Kicserélték õket

Most mar biztos. A 2 honapos koruk ota gyonyoruen, hang nelkul alvo fiainkat egyik ejjel (vagy nappal?) kicsereltek az ufok ket koran-ebredos-ejjel-almaban-nyoszorgosre. (Csak ok lehettek, mert a regi es az uj egyedek kozt a hasonlosag kiserteties.) Akkor kezdodott, amikor meg voltak fazva. Es akkor be is tudtuk annak, hogy hat szegenykek nem kapnak rendesen levegot es ez biztos frusztralja oket (igen, tenyleg tul sok pszichologiai konyvet olvasok), es ezert nem tudnak aludni. De most mar meggyogyultak! Most miert nyoszorognek?

Altalaban este 1/2 7 - 7 korul megfurdetjuk oket, aztan jon egy adag tejecske vacsorara, aztan szunya reggelig. Legalabbis eddig igy volt. Aztan most ujabban az van, hogy furdes-eves-alvas, de csak kabe ejfelig-egyig, aztan nyoszorges 4-ig, aztan reggeli... 4-kor! Ki se merem mondani! Elotte mindig 5-6 kozott keltek reggelizni.

A kolleganom, aki 10 nappal utanam szult, mondta, hogy az o kislanyanak elkezdett kibujni egy foga, es hogy esetleg azert nyoszorognek.

Ráguggoltam a temara a neten is, (mert google a mi baratunk), es azt talaltam, hogy 4-6 honapos korul korul a gyerekek gyakran nem tudnak jol aludni, mert ebben az idoszakban annyira hirtelen es sokat fejlodnek-okosodnak, hogy ez nem hagyja oket pihenni. :o) (Szinten fogták meg ott is a dolgot a fogzasra, a tul sok/tul keves evesre, frontokra, egyebekre, de nekem ez a nagymerteku okosodas tetszett legjobban, ugyhogy en ezt hiszem el. :o) Eljen az internet! :o)

Gergo peldaul biztos, hogy nagyon okosan gondolkodik, mert tegnap letettem oket hason a jatszoszonyegre, es toluk kb. 20-30 centire mindenfele szines jatekokat tettem, motivacios foglalkozas cimen. Bence kezet-labat egnek emelte es osszevissza hintazott a hasan, hatha ugy elobbre jut, de nem nagyon haladt sehova, visoznt nehany percm ulva hanyt egyet... Gergo viszont mashonnan kozelitette meg a dolgot, es ahelyett, hogy maga maszott volna a dolgokert, inkabb meghuzta a szonyeget a kis kezevel es igy a jatekok jottek kozelebb. Cseles... :o) (Ezt a jelenetet konkretan nem tudtma megorokiteni, de itt egy korabbi fenykep arrol, hogy ot mindig az erdekli, hogy mi van a szonyeg ALATT, mi a mogottes tartalom, mig Bencet lekotik a feluletes bocik es egyebek. :o)

Bencet viszont tegnap kaptam eloszor szandekos huncutkodason. Legalabbis ugy tunt, mintha szant szandekkal huncutkodna... Etettem, es miutan mar eleget evett, elkezdte benyomkodni a kis huvelykujjat a szajaba a cumisuveg melle. En kihuzgaltam es mondtam neki, hogy "ne huncutkodjal, ne dugdosd be az ujjad, ugy nem jon a tejecske", es akkor vigyorgott, es szepen lassan ujra bedugta a cumi melle... ujra kihuztam, ujra mondtam, hogy ne huncutkodjon, de megint szepen lassan vigyorogva beszuszakolta az ujjacskajat. Edes volt, meg kellett zabalni.
Még ha nyoszorognek is ejjel...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lilla,

jol latom, hogy a gyerekek az asztalon vannak???? Ugye nem szoktad oket felugyelet nelkul otthagyni? Csak azert kerdezem mert mikor az en lanyom ujszulott volt es a pelenkazon hagytam kb. 20 masodpercre mig kiszaladtam valamiert a konyhaba, egyszer csak egy puffanast hallottam es utana sirast. Gondolhatod rohantam be mint az orult es szegeny ott fekudt hason a szonyegpadlon es verzett a szaja. Persze nagyon megijedtunk es berohantunk vele a korhazba, de megvizsgaltak es megnyugtattak, hogy nincs semmi baja. Ha hiszed, ha nem csak par hetes volt es a mai napig nem ertem hogy tornazta le magat a pelenkazorol! A Te babaid mar igen aktivak gondolom eleg oket szemmel tartani! :))
Egyebkent nagyon helyesek, szeretem a kepeiteket nezegetni.

egy aggodo anya (Kanadabol) :))
Gabi

Lilla írta...

Szia Gabi,

aranyos vagy, hogy aggodsz, de persze, hogy nem hagyom oket magukra. Ott ulok veluk en is (es fenykepezem oket) :o))). A fiuk tenyleg hihetetlenul aktivak es egyetlen pillanatra sem all meg kezuk-labuk(-szajuk), de helyet meg nem valtoztatnak, de gondolom, hogy ez egyetlen pillanat muve.Ugyhogy nem hagyjuk oket magukra sose. (Foleg a kerti asztalon nem, ahol a kep is keszult, mert ott kõ jarolap van, es ha onnan leperecelnek, akkor nem csak a szajuk verezne...)
Vigyazunk rajuk, mint a szemunk fenyere. ;o)