Google Analytics

csütörtök, október 18, 2007

A Suttogo es egyeb nevelesi elmeleteink

Koszi mindenkinek a szurkolast, az emaileket, a kommenteket, mindent. Akkor megnyugodtam, hogy nem csak a sajat szorakoztatasomra irogatok ;), ugyhogy akkor folytatom.

Meg mindig 3-in-1 allapotban vagyok, ami ugye nagyon jo, a kicsik naprol napra nonek, erosodnek, minden bennem toltott extra napjuk ajandek. De azert, hogy ne legyen annyira egyszeru a helyzet (meg gondolom azert is, hogy legyen mirol irnom :o), hetfon kiderult, hogy terhessegi cukrom van (gestational diabetes). Eddig nem volt, de a doki szerint a gyerekek mielobbi fejlodeseert kapott szteroid injekciok sajnos felnyomtak a cukromat az egig, igy aztan most mar van. Hetfon jottek, megmondtak, aztan jott harom kulonbozo dietetikus (minden oraban egy), az egyik elmondta, hogy mi ez az egesz terhessegi cukor, mik a veszelyei, eselyei, stb... No extra, igazabol allitolag nagyon gyakori, ikerterhessegnel szinte elkerulhetetlen, de amennyiben karban van tartva, semmi veszellyel nem jar, es a szulessel altalaban el is mulik.

Aztan jott a kovetkezo, aki elmeselte, hogy akkor hogyan is alakul majd az eveszetem innentol. Na ez nem volt valami rozsas... Eddig tartott az arany eletem az isteni korhazi kajaval... Elmagyarazta, hogy egy-egy etkezesre a szenhidratot csak 15 grammos adagokban ehetem, azaz egyszerre pl csak egy fel marek rizst, vagy krumplipuret lehet enni (az 15g kb.) a hushoz (a hus korlatlan, jipi!), ehetek egy fel marek parolt zoldseget is, plusz ehetek egy gyumolcsot, es mondjuk ihatok egy fel (!) pohar juice-t vagy tejet, vagy valamit, amit akarok. Ez egy foetkezes. A foetkezesek kozott pedig egy-egy egyseg valamit ehetek, mondjuk megint lehet egy pohar tej, vagy egy banan, vagy egy szem alma. Nem sok. :o( Mondjuk igy, hogy agyban fekszem egesz nap, nem veszes, nem vagyok nagyon ehes, de a szivem szakad meg a finom kaja felet rendszeresen visszakuldeni, es ne is beszeljunk arrol, hogy a finom sutiket, amiket desszertre hoznak, meg se szagolhatom. :o( A vacsi meg istenes, mert akkor a maradekot megetetem Balazzsal :o), de az ebed es a reggeli finomsagai teljesen karba vesznek.

A jo hir viszont azt, hogy reggelire eddig mindig csak hideg kaja volt, nekem viszont a dietetikus rendelt minden napra ket tojast! Az elso nap isteni finom lagy tojas volt muffin formaban sutve, azt ettem meg egy zsomlen, isteni volt. Azt mondjuk mondanom sem kell, hogy a finom sargaja az elso harapasnal a hasamra folyt... :o)

A harmadik dietetikus pedig hozott egy gepet, amivel az ujjamat tudom szurkalni es a vercukromat merni, mert hogy most mar ezt is kell, minden etkezes elott es utan.
Na, nagyjabol meg is baratkoztam az uj helyzettel, amikor is a delelotti meres utan azonnali hatallyal infuziora kotottek, es ugy kaptam az inzulint. Es innentol kezdve 2 orankent vettek vert es mertek a cukrot, ejjel nappal. Egy szemet nem aludtam, es a szobatarsam se szegeny, mert pont mire elaludtam volna, jottek az ujabb meresert.

Amugy nem volt gaz az infuzio, az egyetlen problemam akkor adodott, amikor a reggelivel letojasozott pizsamafolsomet gondoltam atcserelni a zuhanyzas utan... Ebben gyakorlatilag ket problema volt: a zuhany maga (mivel az infuzios vackot magammal kellett cipelnem es azt a kezemet kinthagyni a zuhanybol), valamint a teny, hogy a polot nem tudom lecserelni, mert nem tudom athuzni az egesz nagy gurulos infuzios vackon. Kerdeztem a noverkeket, hogy most mi legyen, es mondtak, hogy huzzam le a polot a csovekre, zuhanyozzak, aztan huzzam vissza, mert levenni es masikat felvenni nem lehet. Ugyhogy klafa tojasos poloban leledzettem ket napig...
De mara mar hal'Istennek levettek az infuziorol (pedig ma mar le se ettem magam), ugyhogy ma mar at tudtam oltozni, es tudtam rendesen ket kezzel zuhanyozni! Hihetetlen, hogy milyen bena az ember egy kezzel... Nem is gondoltam volna. (Most mar csak naponta 8x nezik a cukrot, es injekcioban kapom az inzulint a hasamba. Ez eleg ijeszto, de meg lehet szokni. Ma mar pedzegettek, hogy nem akarnam-e magamnak beadni, de ellenalltam ennek a javaslatnak.)

Na, most, hogy mar teljesen ugy irok, mintha ha az SZTK varotermeben hallgatnam az oreg nyugdijasokat, inkabb most mar masrol irok.

Meli behozta tegnap a Suttogo c. konyvet, amirol mar sokat hallottam-olvastam, hideget is, meleget is, ugyhogy kivancsi voltam ra. Ma kiolvastam, es arra jutottam, hogy tenyleg jo konyv, sok erdekeset talaltam es tele van esettanulmanyokkal is, ami tok jo, de azert igazan spanyolviasz jellegu infot nem talaltam benne. Nagyresze foleg logikus tudnivalokat taglal, mint pl a napirend fontossaga, amivel mi amugy is egyetertettunk, es igy probaljuk majd alakitani az eletunket. Nekem a legmeglepobb a konyvben a babak besorolasa volt, nem is gondoltam volna, hogy van olyan, hogy egy baba 'morcos' vagy 'mimoza' termeszetu szuletesetol (sot inkabb fogantatasatol) kezdve, fuggetlenul attol, hogy hogy neveled... Erdekes. Remelem, a mieink Kisangyalok, vagy max Mintababak lesznek. :o) Amen.

Van egy kulon blokk benne az ikrekrol, ami leginkabb csak azt irja, hogy ikrekkel joval nehezebb a helyzet. :o) Hurra. :o) Ja, es azt is irja, hogy az ikrek szulei legkevesbe akarnak masok egyes gyerekere tokeletesen mukodo tanacsokat meg olyasfele megjegyzeseket hallani, hogy "Na nektek aztan kijutott a jobol!" meg hogy "Dupla munka, dupla orom", meg ehhez hasonlo eletbolcsessegeket. :o) Mi egyelore elvagyunk a tanacsokkal, meg nem zavarnak, bar azt hiszem elmeletben mar felkeszultunk es minden tolunk telhetot megtettunk, es elmeletben nincs is nalunk jobb szulo. :o) Amikor valaki olyan tanacsot ad, amivel nem ertek egyet, vagy mar most tudom, hogy mi nem ugy fogjuk csinalni, akkor mindig arra gondolok, hogy korulottunk senkinek nincsenek ikrei, senkinek nem lesz nalunk tobb tapasztalata benne, ugyhogy gyakorlatilag nem mondhatja senki, hogy rosszul csinaljuk, amit majd csinalunk. Aki meg igen, annak az isten irgalmazzon! :o) (Es majd jol a hormonokra hivatkozom a birosagon...!) :o)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sziasztok!

Már éppen azon voltam, hogy írok egy jó lecseszősz levelet amiért nem válaszoltok a levelekre >:o - legalább egy olvastamot -, amikor valami hátsó gondolattól vezérelve megnéztem a blogotokat -naná, hogy olvassuk-, hátha folytattad. Bőszen felolvastam magamnak a friss infókat és felmentést kaptok :-) . Nagyon izgulunk értetek.

Szia: Gyuri

ui: sajna mi nem tudunk finomságokat bevinni Neked.....nincs teleportáló berendezésünk

Névtelen írta...

Izgulunk.... ha rosszul adjak az inzulint meg csak szolj es beadom en.
; )

Meg szerencse, hogy az egesz cukor tortenet elott kicsit kenyeztethettunk teged truffellel. ; )

Ha megerkeznek az ikrek majd ujra "bunozhetsz", remelem ez vigasztal kicsit. Szoritunk es kitartast!

Verocs es Tib

krisz írta...

Szerintem olvasunk egy paran, foleg most hogy "beindultak" az esemenyek. :) Azert vigyazzatok magatokra, a piciknek jo novogetest kivaunk a pocakon belul meg, neked meg kitartast es turelmet a korhazi lethez.

Lilla írta...

Koszi mindannyiotoknak!