Google Analytics

hétfő, november 17, 2014

Egy csendes vasarnap

(23-an szavaztatok, koszonjuk. Nem igerek semmit, de itt egy rovidke betekintes az eletunkbe.)


Ez a vasarnap nem ugy indult, ahogy minden masik vasarnap. Eloszor is az idei nyar legmelegebb napjat josoltak, 40 fokkal arnyekban.

Mar par hete kitalaltuk Lillaval, hogy milyen jo lenne reggel elmenni biciklivel a kozeli parkba es ott reggelizni amerikai palacsintat meg tukor tojast a gyerekek iskolatarsaival meg a szuleikkel. Es igy is tettunk, Lilla korbeirt 5-6 csaladnak, hogy vasarnap 6:30-kor indulunk, reggeli 7-kor a parkban es 8-ra mar otthon is vagyunk es mindenki elvezheti a vasarnapjat. Jelentkeztek is nehanyan, hogy orommel jonnenek, de aztan szombat estere az osszes meghivott benyulalt... Volt, aki a 40 foktol ijedt meg, volt aki mastol. Szoval estere eldolt, hogy akkor maradunk itthon, es majd ha kicsit huvosebb lesz, ujra probalkozunk. 

A kovetkezo emlekem az az volt, hogy 6:25-kor Lilla rohan, hogy elaludtunk, 5 perc mulva indulas... Hova? Nem megyunk sehova - mondtam. De, de, este 10-kor meg facebookozott az egyik anyuka, hogy ok bar nem tekernek, de leautokaznak a piknikre. Ugyhogy gyorsan oltozes, rohanas, bicikli ki a garazsbol, gyerekekre ruha raad, egy kis reggeli belejuk, hogy el birjanak tekerni a parkig, aztan indulas. En csak a tojast es a szalonnat hagytam otthon. De szerencsere Lilla pont eszrevette, még mielott indultunk.

Gondolom nem is kell mondanom, hogy a neni, aki igerte hogy hoz kannas palacsintat, pont nem jott, ugyhogy utkozben a baglyos ejjel-nappaliban vettunk egyet. Szoval letekertunk a parkba. Kb 20 percnyi tekeres, bar meg csak reggel 7 ora volt, de szakadt rolunk a viz. A barbeque szep tiszta volt legalabb es mukodott is. Ezer szunyog, ahogy kell. Ugy tudtam, hogy ezek az ostoba verszivok csak este jonnek elo, de tevedtem, itt ejjel nappal zabalnak. Es persze a szunyogirto otthon maradt. Csapkodtunk, mint aki gyagyas. Szoval gyorsan bekevertuk a kannas palacsintat es mar sutottem is, mikor jott az uzenet, hogy a kis fiucska, akinek a mamaja mondta, hogy jon, meg mindig alszik, de sosem szokott ilyen sokaig aludni, de mindjart jonnek. A mieink szepen megettek a palacsintat, mire megjott a csalad. Akik persze jol bereggeliztek amig vartak, hogy a kicsi gyerekuk felebredjen, ugyhogy foloslegesen cipeltem a 12 tojast. Es a palacsintabol sem kert a kisfiu, mert allergias valamire benne. Remek. Nagyszeru sikertortenet volt :o) Mindegy, legalabb a gyerekek jatszoznak kicsit.

5 perc sem telt el bekeben, mire Bence kitalalta hogy neki bizony vecere kell menni es bizony nem pisi lesz. Ugyhogy biciklire fel es kb 2 percnyi tekeresre van egy nyilvanos wc, elvittem az osszes gyerkocot. Bence szepen becsucsult, ult vagy 5 percet, vegeztunk. Ekkor mar kb 8:30 volt es egetett a nap mint allat. Elindultunk vissza, mikor Bence kitalalta hogy meg nincs kesz menjunk vissza. Ujabb 5 perc. Aztan kesz volt. Eddigre mar en is. Kozben a telefonomon volt egy fogadatlan hivas Melbourne-bol egy ismeretlen szamrol, rohadt telemarketerek, hogy vasarnap sem hagynak nyugodni. Elindultunk vissza a piknikhez, tekertunk 200 metert, mire Bence azt mondta hogy o bizony most hanyni fog, es a kis baratjanak az autojaval akar hazamenni, nem akar tobbet biciklizni. Mondtam hogy azt nem lehet, ugyhogy csak hanyjon. Es ugy is tett, szepen kotelessegtudoan kihanyta a vizet, amit korabban ivott. Palacsintat nem lattam, ugyhogy nem aggodtam nagyon. Megmostam az arcat es ivott a kulacsombol es visszatekertunk a jatszoterre. Itt osszepakoltunk es elbucsuztunk a tobbiektol, es elindultunk haza. Bence a rovidebb uton akart menni es elindult tok masik iranyba, mint amerre mi indultunk es kb 3 percig tartott mire visszajott, mert nem mentunk utana. Mi meg vartuk a kanyar mogott, hogy majd csak elobukkan, de nem jott utanunk. Aztan elokerult, visszajott. 

Amig vartunk, Lillanak is csorgott a telefonja, es a Chubb (ahova a riasztonk van bekotve) hivott, hogy hol a turoban vagyunk, mert a rendor jaror ott all a hazunk elott, mert riasztas volt a lakasban. Remek, mi jon meg? En hazatekertem, mint az allat. 9:30 volt es forro szel fujt, es honnan, igen pont szembol, hogy rohadna meg. Ketszer leallt a szivem, mire hazaertem, de ha nem is allt le, ugy erzodott. Szoval ott allt a rendorauto a haz elott, szomszedok kint, en loholok haza vorosen, izzadtan, levegot alig kapok, odatamolygok az autohoz, jo hogy meg nem szondaztatnak (bar az legalabb tisztazott volna, hogy csak a hosegtol meg a biciklizestol szedulok, nem pedig a kocsmabol tamolyogtam ide...) Mondjak, hogy riasztasra jottek, mert a riaszto jelzett, es hogy menjunk be, nezzunk korul. Kiszall a rendor neni, golyoallo melleny, pisztoly, gazspray, gumibot, billincs, meg meg 3 masik kis fityego az oldalan, radio a nyakaban. Majd a tarsa is kiszall, jon utanunk.
Akinek van gyereke, az tudja, hogy hogy nez ki a lakas vasarnap reggel, egy teljes napi jatszas utan. Ruhak szanaszet, jatekok szanaszet, mint ahova betortek. Szoval az ajto zarva, nyitom szepen, korbenezek, szamitogep megvan, tv megvan, terasz ajtok bezarva, ablak nincs betorve, garazs bezarva, kozben hallom hogy a neni trappol fel az emeletre. Gondoltam szolok neki, hogy neni kerem, vegye mar le a bakancsat, mert font szonyeg van es nem szoktunk cipovel feljarni, de mar keso. Meg jobb is, ha nem szolok, igy hogy ugy tunik vakriasztas volt. Megyek fol, es rogton latom, hogy nyitva van a fenti ablak, es valoszinu csak a fuggony szivatott meg minket. Szoval nincs betoro, semmi nem hianyzik, bar minden a foldon szanaszet. Ugyhogy szoltam hogy aha, az ablak, ezt nyitva hagytam, ez lehetett a ludas. Az ablak - kerdezte szigoruan a neni. Igen, nem lattam a fuggony mogott, hogy nyitva maradt. Kozben a tarsa lent korbenezett, nem lepodtek meg a rendetlensegen, mert nem kerdeztek semmit. Csak annyit mondott, hogy van 3 fogadtlan hivas a rogzitomon, mert egy nagy piros 3-as vilagit rajta. Es ennyi volt, elmentek. Meg kifele, hogy kicsit oldjam a feszultseget, mondtam hogy bocsanat, es remelem nem maradtak le semmi igazi akciorol, amig itt csucsultek. 

Aztan kirohantam a kocsihoz es gyorsan lementem a csaladert, akik kozben eljutottak felutra hazafele ,de mar hivtak hevesen, hogy megsultek, es menjek ertuk, es most Gergo siet a vecere, es Pannanak meg almos a laba. Es meg csak 10 ora volt, mire hazaertunk.
Hat igy kezdodott a legmelegebb vasarnap az evben... 

1 megjegyzés:

safi írta...

:DDD
a pihenteto hetvege :)