Google Analytics

hétfő, november 21, 2005

Sikeres(?) interju technikak 1. - A fejlemenyek

Proba munka elso cegnel sikeres volt hetfon. Penteken hivtak hogy kovetkezo heten varnak az egy hetes probamunkara. Szuper!!! Hetvegen bevasarlas, ingek, nadrag, nyakkendok, szakmai konyvek.

A het viszonylag hamar eltelt. Szerda reggeltol elkezdtem dolgozni az elso projekteken. Viszonylag idoben kesz lettem mindennel, meg voltak elegedve velem. A kollegak is nagyon kedvesek es segitokeszek voltak. Komoly terveim voltak a jovot illetoen, hogy mit fogok megtanulni meg, es milyen tanfolyamokra akarok elmenni, amiket aztan hasznosithatok a cegnel. Szoval minden tokeletesnek tunt egeszen pentek 11 oraig, amikor is behivattak a nagyfonokok, hogy megbeszeljek mit gondolok a munkarol, hogy latom a jovot es hogy ok hogy latjak. A fonoknonek csak fel oraja volt, ugyhogy sietnunk kellett. Mindenki boldog volt es elegedett, es akkor bejelentettek, hogy akkor az alapjan, amit ezen a heten lattak, es osszevetve azzal ami penzt kertem (orabert adtam meg es 5 dollaros tartomanyt), megadjak a kozepet annak, amit kertem, plusz nyugdijjarulek. A problema csak az volt, hogy amit en orabernek kertem, azt ok eves fizetesnek gondoltak. Es ennek eredmenyekeppen felajanlottak kicsivel kevesebbet (!), mint amit az Ikea-ban kerestem eladokent. Szepen udvariasan megemlitettem,hogy en nem egeszen erre gondoltam, es ugy gondolom, hogy nem fogadnam el az Ausztral minimal berhez igen kozeli, talan kicsivel alatta levo fizetest.

Innentol kezdve mar nem is igazan akartam napi 9 orat dolgozni, plusz estenkent 2-3 orat tanulni es fejleszteni magam.

Kesobb vissza hivtak es elnezest kertek a felreertesert, es mondtak, hogy esetleg hetfoig meg gondolkoznak. De engem mar nem nagyon erdekelt a dolog. A csapat nagyon szuper volt, de hogy kepesek voltak felajanlani ilyen nevetseges osszeget a tobb mint ot ev gyakorlatomra es azok utan, hogy lattak hogy harom nap utan minden gond nelkul vettem az akadalyokat. Azert mert kicsit torom az angolt es meg ujnak szamitok, ez nem gondolom, hogy azt jelenti, hogy gyakorlat nelkuli friss egyetemista kezdo fizeteset akarjak megadni. Raadasul nem is igen van emeles az elso evben.

Szoval itt veget is ert a karrierem ennel a cegnel.

Hogy mi tortent a masik interjun? Hat az is tanulsagos volt :-)

A ceg egy vilag ceg, Nickel banyaszattal foglalkozik, kb 10,000 fot foglalkoztat szerte a vilagon. Mondhatom, hogy nagy ceg. Coldfusion programozot kerestek, pontosan nem tudom, mit akartak, mert nem lattam a munkaleirast (mert a fejvadasz ceg kuldott oda engem), de ok lattak az oneletrajzom, es ugy dontottek hogy behivnak.

Egy dadogos, kb 27 eves srac interjuztatott egy masik 50 ev koruli informatikus fickoval. Mar nem okoz kulonosebb gondot az angol szoveg ertese, de amikor egy dadogos gyerek kerdezi hogy ".. es do-do-do-lgo-zta-m-m-m-ee o-o-o-r-a-cl-cl-cl-e-vv-ell?" Nem akarom bantani szegeny gyereket, biztos nem direkt csinalta, de az biztos hogy a szakszavakat teljesen maskepp ejtik, mint ahogy otthon hasznaljuk es ennek koszonhetoen meg akkor is nehez megerteni, hogy mirol beszel, ha egy szoban mondja. Szoval minden harmadik kerdeset meg kellett ismeteltetni. Ez nem javitotta az eselyeimet. Mindemellett olyan tudast vartak el, amirol meg csak emlitest sem tettek a hirdetesben, meg en sem tettem emlitest az oneletrajzomban. Es amikor a harmadik dologra vagtam ra hogy "Nem, ezzel nem dolgoztam de tudom rola hogy ... " innentol kezdve nyeregben ereztek magukat, es csak olyan dolgokrol kerdeztek, ami nem szerepelt az oneletrajzomban. Ennek koszonhetoen az utolso ot percben adott nemleges valaszaimmal azt hiszem eldontottem a sorsomat.

Raadasul a fejvadasz, aki kikozvetitett, megadta hogy mennyi penzt kerek. A kerdesekbol szamomra viszont az derult ki, hogy erre az allasra minimum dupla ennyi penzert sem talalnak embert, annyira magasak voltak az elvarasaik, es annyira keves penzt kinaltak. A hirdetesuk azota ketszer is megjelent az interneten azota az elmult 3 hetben. Azt hiszem, meg mindig nem talaltak meg a megfelelo embert.

Hat ezek voltak a mult het esemenyei.

Nincsenek megjegyzések: