Google Analytics

szerda, augusztus 29, 2007

Most akkor cümmögjön az a gyerek vagy ne?!?

Tegnap volt a korhazi oktatas a szoptatasrol. Erdekes volt. De tenyleg. :o) Megint tok sokan voltunk, kabe 10 par. Meg az elozo heten mondtak, hogy minden par vigyen egy narancsot. Elkepzelesem nem volt, hogy mit is akarnak majd vele, es csak remenykedtem abban, hogy semmi gusztustalant... ;)

Megint kiosztottak a kis muanyag babakat mindenkinek, most mar gyakorlottabbak voltunk mindannyian. A multkor nekunk egy eleg csunyacska baba jutott, a masik meg egy nagyobbacska oriasbebi lett, de most szemfulesek voltunk, es aranyosabbakat (es kicsit kisebbekett ergo konnyebbeket is) valasztottunk, azokat istapolgattuk egesz vegig. :o)

Szamitottam némi macsós-cikizos megnyilvanulasra, amikor a vedono korbeadott egy mücicit, de nem volt veszes. :) Megint egy csomo erdekeset tudtunk meg, bar azert a nagyreszevel tisztaban voltunk. Egy ponton a vedono kis cetliket osztott ki, amiken mindenfele szoptatassal kapcsolatos infok voltak, amiket az ember altalaban hall, mint pl. “akinek kicsi a melle, annak nehez lesz szoptatni”, “ha anyukadnak nem volt teje, akkor neked sem lesz”, “a szoptatott gyerekek koverek lesznek”, “a szoptatastol megereszkedik a melled”, stb. Minden ilyenen egyesevel atmentunk, es elmagyaraztak, hogy mi miert tevhit, es hogy honnan eredhet, erdekes volt.

Megneztunk egy videot is a szoptatasrol, (igen fiuk, mutattak igazi ciciket), eleg fura volt. Ami szamomra uj informacionak bizonyult, az az, hogy az a kedves kis cümmögõ hang, amit a babak szopasakor szoktunk mindig hallani, filmekben, meg ilyenekben, az valojaban annak a jele, hogy a kicsi nem jol szopik! Ezt nem gondoltam volna, meglepeteskent ert. De persze ezt is elmagyaraztak tudomanyosan, hogy ha a baba megfeleloen van ‘csatlakoztatva’ (attached properly), akkor egy teljes vakuum keletkezik es nem tud cümmögni. Es ebbol az is kovetkezik, hogy a helyesen csatlakoztatott babakat nem kell bufogtetni sem (hiszen nem tud levegot nyelni sehogy), es a hasuk is kevesbe faj. Szoval erre majd figyelunk, mert az jo lenne, ha nem lennenek hasfajosak a kicsik. :o)

Ja, es a narancs. A narancsokat felvagtak negyedekbe, es mindenki kapott hozza egy szivoszalat es azt az instrukciot, hogy probalt a gerezdbol kiszivni a narancsnak a levet a szivoszallal. En elegge frusztralva ereztem magam, mert egy csepp nem jott, de aztan lattam, hogy a tobbieknek sem. (Azt hittem, majd biztos a vakuumot akarjak bizonyitani, vagy valami hajszalcsovesseget, vagy mittudomen, de en csufos kudarcot vallottam, akarmire is ment ki a jatek.) De aztan kiderult, hogy mindenki bukasra volt itelve, es azt akartak bizonyitani, hogy ugy tudsz a legtobbet kiinni belole, ha az egesz gerezdet a szadba veszed, es ugy szivod egyben. Ezzel megint a helyes cicire csatlakoztatast probaltak a fejunkbe verni, meglehetosen plasztikusan. Miutan mar mindenki kelloen beparazott az egesztol, akkor azert megnyugtattak, hogy ne izguljunk, a szules utan mindenkihez odajon majd egy vedono, es megmutatja a helyes szoptatast, nem kell elore aggodni. (De azert persze mindenki aggodik kemenyen.)

Az oktatas utan ertunk jottek Meliek es utana naluk is aludtunk, ami bazi jol jott, mert nagyon bena a tomegkozlekedes este 9-kor hozzank, szaladni kene a busztol a vonatig, hogy ha nem akarunk egy ujabb orat varni a kovetkezore, viszont a szaladassal ugye alapveto gondjaim akadnak... Szoval oke, oke, hogy jo a kertvarosban lakni, de azert az a biztos, ha az embernek vannak jobaratai a varos minden reszen, biztos ami biztos. :o)))

Pocak update: megint egyre gombolyubb vagyok. Szerintem naponta novok egy kicsit... Nehezedni nehezedik a dolog, azt erzem a derekamon, sot, valamelyik estere a labam is tokre beducult. De aztan Balazs epitett nekem egy nagy duci labtartot, azon pihentetem a labam, igy most jobb eggyel. De mar tok sokat rugdosnak a kicsik, olyan, mintha egy kis polip probaln feszkelodni bennem. :o) Balazsnak is probaltam megmutatni, amikor rugdosodnak, de amikor kiabalok neki, hogy ‘most, most, gyere gyorsan’, akkor hirtelen abbahagyjak. Akkor is abbahagyjak, ha csak szepen csondben teszem a hasamra a kezet. Szerintem szivatjak. :o) De lehet, hogy csak jatszanak. :o)

Nincsenek megjegyzések: