Google Analytics

csütörtök, június 01, 2006

Gyümölcsfáink lettek!

Mindjart jonnek a gyumolcsfak is, de most vettem eszre, hogy azt nem is irtam, hogy letettem a jogsit! Illetve igazibol még csak az elmeleti reszet tettem le, de itt ugy van, hogy osszesen ket reszbol all a vizsga a jogositvanyert: egy elmeleti es egy gyakorlati vizsgabol. Az elmeleti egyben tartalmazza a kresz, a muszaki es az elsosegely ismereteket, de azert leginkabb csak a kreszre osszpontosit; a gyakorlati pedig magaban foglalja a rutint es a forgalmit. Na, es ebbol en most letettem az elmeletit. (Hibatlanul!) :o)

Most jon az, hogy gyakorolnom kellene jarni Balazzsal, de egyelore meg nem voltunk egyszer sem, pedig mar harom hete megvan a papirom. De valahogy nem ugy alakulnak a hetvegek. Majd talan most hetvegen. ;o)

Na, a gyumolcsfak:

A hetvegen ultettunk ketto fat a kertbe, ami merhetetlen orommel toltotte el a kis szivemet. (Ezt Balázs fogalmazta meg igy kábé.) De tenyleg. Ugy volt, hogy mar korabban eltokeltem, hogy szeretnek nehany kisebb gyumolcsfat, fokent azert, hogy idonkent legyen sajat termesunk, es ki tudjunk szaladni a kertbe szedni egy kis gyumolcsot. :o) A mult penteket az irodaban gyakorlatilag teljes egeszeben azzal toltottem, hogy a neten kutakodtam, hogy milyen gyumolcsfaknak megfelelo nalunk az eghajlat, meg a talaj, es hogy mit erdemes ultetni es hogyan.

Hosszas nezgelodes utan azt talaltam, hogy mivel az eghajlatunk szubtropusi, ezert a citrusok a legmegfelelobbek a házi tartásra. :o) Ezen belul – tobb oranyi mindenfele kertészkedos honlap tuzetes atvizsgalasa utan – megprobaltam rajonni, hogy a kulonbozo citromok es narancsok kozul melyikek azok a fajtak, amelyikeket szeretjuk, peldaul nem akartam nagyon vastagheju fajtakat semmibol, sem olyanokat, amik tul nagy torodest igenyelnek, stb… Vegul is egy citromfat es egy vernarancsfat valasztottam, es este meg is vettuk oket, es szombat reggel el is ultettuk. Allitolag jovore mar lesz is gyumolcse! :o)))) Sajnos csak cserepbe tudtuk ultetni oket, (100 literesbe), mert nalunk borzaszto agyagos a fold, es keptelenseg bele komolyabb lyukat asni, es szerintem nem is egeszseges a faknak amugy sem. Ugyhogy ket hatalmas cserepbe ultettuk oket a teraszra, es meg tovabbi ket fat szeretnenk, de azokrol meg nem hatarozott a csaladi tanacs. Valoszinuleg grapefruit lesz es rendes narancs, de ez meg nem egeszen lefutott ugy.

A multkor kaptunk egy elegge betegeskedo fugefat a szomszedoktol, az most mar szepen kizoldult, de megtamadtak valami bogarak, ugyhogy orult modjara fujkaltam azokat a nyuves bogarakat egesz hetvegen, hogy megmentsem a kis fugefankat. A teraszajto kore futtatott passionfruit novenyunkon nottek gyumolcsok!!! Eszre se vettuk, es harom - egyelore meg zold – gyumolcs figyel a levelek kozott!!!! (Ezt a novenyt is megtamadta valami, de bevittunk nehany beteg levelet a szomszedos kerteszetbe, es ott rogton ellattak tanacsokkal es ellenszerrel is, ugyhogy elvileg most mar minden novenyunknek helyre kell jonnie, es hamarosan kezdhetjuk a szuretelest. :o)

Nincsenek megjegyzések: