Google Analytics

hétfő, február 20, 2006

Haladok

A munkahelyemen fellendult az elet. Mondjuk, sosem unatkoztam igazan, de most aztan itt a melo csostul, bevontak mindenfele erdekes projektekbe, amikben igen nagy kedvem lelem. :o)

Az elso es legnagyobb projekt pillanatnyilag az, hogy ujra kell tervezni a mindenfele torvenyjavaslatokat, hogy hogyan is nezzenek ki az interneten. (Mert jelenleg egy sima, fekete-feher, teljesen fantaziatlan word dokumentumkent jelennek meg ezek.) Amikor megkaptam ezt a feladatot, belelkesedtem, es nekilattam a munkanak. Egy csomo talalkozom volt kulonbozo osztalyokon, kulonbozo emberekkel, hogy megtudjam, mit is akarnak, mi nem jo a jelenlegiben (a megjelenestol eltekintve), stb. Osszegyujtottem az infokat, elolvastam millio tanulmanyt a neten, hogy melyik formatum lenne a legmegfelelobb es miert (Word vs PDF vs HTML), es abbol a feladat megkapasatol szamitott ket heten belul eloalltam 5 konkret layout tervvel, amin a felettesek igen meg voltak lepodve, mert joval tobb idot szantak erre az egeszre. Nagyon tetszett az egesz itt az osztalyon mindenkinek, ugyhogy osszehivtak egy nagy management talalkozot, hogy bemutassuk, hogy mink van, hogy mit gondoltunk/tam. Kicsit izgultam ettol, mert mondtak, hogy biztos, hogy nagyon sok mindenen vitatkozni fognak, mert nehez 25 embert egyetertesre birni, ugyhogy nagyon felkeszultem, hogy ha barmibe belekotnek, vagy kerdeznek, akkor legyen mindenre flott valaszom. Ez volt most szerdan, es tenyleg rengeteget kerdeztek, de vita nem nagyon volt. Nagyon tetszett mindenkinek minden, el is fogadtak egyhanguan az egeszet ugy, ahogy csinaltam, ugyhogy most megy a miniszter ele, es elmeletileg nehany heten belul kezdhetjuk az erdemi munkat, azaz a meglevo 498 torvenyjavaslat atkonvertalasat az uj formatumba... (A meglevo csunya wordbol a szep uj html-be.) Jipi. Az uj torvenyek julius 1-jevel jonnek ki, azok mar eleve ebben az uj formaban.

Aztan ha ezzel kesz vagyok, akkor rambiztak most azt is, hogy tervezzem at a miniszterium kulso es belso honlapjat. Nahat ez megjobb, de persze meg nagyobb munka, ugyhogy egyelore nem is foglalkozom vele, csak a torvenyjavaslatokkal.Volt par tuloram is, de az a jo, hogy bar nem fizetnek tulorat, viszont le lehet csusztatni, tehat peldaul tegnap nem voltam dolgozni, mert mar egy csomo oram osszegyult, es kivettem oket egyben. Nagyon okos dolog, ram is fert egy nap pihi. (Ami persze igazabol nem volt pihi, mert probaltam utolerni magam takaritasban, elinteznivalokban, ilyesmikben, de akkor is jo volt.)

Es persze idokozben vannak kisebb munkak is, mint peldaul most a Nemzetkozi Nonapi rendezvenyre kell 'hatteret' terveznem, hogy amig a miniszter mondja a koszontot meg a beszedet, addig mi menjen kivetiton a hata mogott, fotok, zene, stb...

Ugyhogy egyaltalan nem unatkozom, tele vagyok meloval. Bar van itt az a mondas, hogy "Ha a governmentnel dolgozol, akkor delelott ne nezz ki az ablakon, mert akkor delutan mar nem lesz mit csinalnod..." De ez a mi osztalyunkra nem nagyon igaz, itt mindig sok a munka. Latszolag... :o)

Egy masik feladat is van, az egyik kollega most dolgozik a miniszterium tortenetenek az osszeallitasan a Queensland Museum szamara, es annak is az online verziojanak tervezeset+kivitelezeset rambiztak. Nagyon batrak! ;o)

Erdekes dolog ez kulonben, hogy egy 'kulfoldire' es raadasul abszolut uj munkaerore bizzak az ilyesmit, ami azert szerintem eleg nagy feladat es jelentos is. Elgondolkodtato is. Mindenesetre en mar egyaltalan nem osztom azt a nezetet, hogy a bevandorlokat nem nezik itt semmibe, es hogy eselytelenul, vagy keves esellyel indulunk a munkaeropiacon, stb. Ketsegtelen, hogy eleinte nehez, es bizonyitani kell, es nyilvan nehezebb, mint azoknak, akik itt szulettek. De nem diszkriminalnak emiatt. Ha diszkriminalnak, akkor az azert van, mert vagy nem beszelunk eleg jol angolul, vagy nincs megfelelo gyakorlatunk, de nem azert, mert kulfoldiek vagyunk. Kiveve a feketehajuakat. Oket mondjuk tenyleg diszkriminaljak. ;o)

Hat ezek mennek nalunk. Meg a 682-es busz.

Nincsenek megjegyzések: